Satay Ayam Goreng dan Capsicum

As'salamualaikum dan Salam Sejahtera ...

Yeah.. Yeah ...!! School holiday~ ____ Yeah.. yeah ..... School holiday!
School holiday dah bermula .......  pastinya kanak-kanak yang paling seronok tatkala nie. Buat mama pula, pening kepalo den nie hah!
Asal pagi celik jer mata dah bermula episod riang ria kanak-kanak ribena nie....
Main sama-sama, gelak ketawa kekek-kekek ------ pastu gadoh!
Main sama-sama, gelak ketawa kekek-kekek ------ pastu gadoh dan lagi dan lagiii~~~
Main dan main, gelak ketawa bagai nak pecah perut pastu gerenti gadoh! 
__________ sehingga lah dalam tido pun masih bergelak ketawa dalam ngigau! Hahaaa
Indahnya dunia kanak-kanak :)

Untuk aktiviti school holiday yang lalu, Nina ajak anak Nina yang sulung tuk buat sesama kueh kegemarannya : Seri Muka Pelangi.. seronok sangat dia. Resepi boleh rujuk SINI
Pagi-pagi nie dah mula tanya hari nie mama nak Eillya masak apa pula~
Aiseyyy... sabar yea sayang~

Ok laaaa, projek hari nie, kita main cucuk-cucuk ehh..... 
Cucuk satay ayam ehh.. bukan cucuk botox tau~ hehee .....
Goreng ayam dan capsicum plus kentang dan carrot then cucuk kat lidi. Ditambah pula dengan chicken ball pasti menarik minat anak-anak makan! Ayuh kita >>>>

pssttt >>>>>. capsicum punya banyak khasiat tau~
tengok SINI untuk info tentang khasiat capsicum nie.....


Satay Ayam Goreng dan Capsicum
Bahan-bahan
3 ketul dada ayam - dipotong dadu
1 biji capsicum merah  - dipotong dadu
1 biji capsicum hijau - dipotong dadu
1 batang carrot - dihiris bulat-bulat
2 biji kentang - dipotong dadu
beberapa ketul chicken ball
4 sudu makan sos tiram
serbuk tepung goreng serbaguna
minyak untuk menggoreng

Cara penyediannya

Selamat bercucuk satay~
Amacam sentuhan Eillya? not bad kannn.... hehe


Labels: , ,