Cucur Kentang buat minum petang.... resepi paling mudah!


As'salamualaikum dan Salam Sejahtera

Bosan-bosan dok rumah kadang tak tahu nak makan apa tuk minum petang. Tapi perut dok nyanyi keroncong ala Hetty Kos Endang. Acaner?
Nak plak yang tak de Kos. Bukan Hetty Kos Endang lagi ya.... Kos = duit Kekadang kedekut gak! hahaa..!!
Nak keluar rumah lak malas melanda. Ini malas punya orang susah mau cakap! Ehh ... Jerebu laaa
hehee

Belek-belek kat dalam peti ais nampak kentang aje... 
Hurmm.... bikin cucur kentang ajer laaa~
meh Nina kongsikan resepi cucur kentang yang paling mudah tapi heaven seyhh makan panas-panas cecah cili sos sambil dok depan TV sebelah Geng ... Itupun nak citer HAHAA..!!
suka hati laaa.... Ini kan blog Nina! Wakakaaa...!! Gelak JAHAT! 
Maaf yea... sekali sekala gurau manja - tulis type kecik ni.. Nampak tak?? Hehehee ...


CUCUR KENTANG
Bahan-bahan
Tepung gandum
Kentang buang kulit - potong dadu
Carrots - parut jer
Daun sup sikit cincang halus
Air secukupnya
Garam secukup rasa
Minyak menggoreng
.
Cara penyediannya
1- satukan kesemua kecuali minyak pastu rehatkan seketika.
2- panaskan minyak dalam kuali, sudukan adunan dalam minyak, Goreng hingga keperangan.
3- toskan dan sedia dimakan bersama sos pilihan.


Senang kann...?? senang aje!
Hah .. Dah dah  . . . senang gi buat sendiri  cepat-cepat bancuh adunan daripada dok tengok tenung gambar cucur Nina tuu bukan keluar menjelma depan mata! hehehe . . . .
Sukatan ni agak-agak ajer.... jangan cair sangat, jangan pekat sangat. Makan panas-panas gerenti laku. Confirm licin, tak de pembaziran!!







Labels: , ,