Pages

Thursday 7 June 2012

Papa John's Pizza ...

As'salamualaikum dan Salam Sejahtera ...

Pizza ohhh pizza .......  Papa John's Pizza.
Papa John's Pizza? Tak pernah dengar pun.... Kat mana tuuu ....? Sedapp ker? 
Tentu saja semua orang tahu tentang Pizza Hut.  Pizza Hut juga cukup sinonim dengan pizza, pasta dan delivery nyer. Dari zaman Nina remaja dulu cukup fofular dengan tagline iklan nyer 755 2525.  Sampai la nie Nina masih ingat....... Pizza Hut juga yang memulakan perkhidmatan Pizza delivery terus ke rumah. Domino Pizza juga tak kurang hebatnya. 

Tapi yang ini tentang Papa John's Pizza... Pernah tak gi makan pizza kat Papa John's Pizza??  Kalau belum pernah rasa Papa John's Pizza boleh lah cuba, try, test pizza kat sana pula. SEDAPPP  tau .!!! Tak tifu punya ~~~


Alkisah...... Tersebut lah kisah . . . . Sang Kancil bersama-sama Sang Buaya... Hehehe.. pulak daaaa.... Ada ajer Nina nie hari nie kannnnnn..
Kali nie Nina nak story mory pasal Papa John's Pizza. Satu malam yang terindah, Nina gi dinner  di Papa John's Pizza Time Square Kuala Lumpur bersama family. Bukan lah pertama kali Nina ke sini, dah beberapa kali daaa...  Cuma kali nie Nina berkesempatan nak story mory ala-ala Jalan-Jalan Cari Makan tentang Papa John's Pizza nie. Ada beberapa kelainan yang istimewa di sana yang tak akan ada dimana-mana restoran pizza yang lain. Yang paling istimewa di Papa John's Pizza adalah kat sana jangan lah sesekali minta "Cili Sos" untuk dimakan bersama pizza buat cecah sebab memang tak ada cili sos kat sana. Kalau nak juga, sila lah memasukkan botol  cili sos dari rumah ke dalam tas tangan anda yea.... (sanggup ker...?? hahhaa .. . .)
Mereka akan beri sos pizza mereka yang tersendiri  dan semestinya akan rasa kelainan apabila dicecah makan bersama pizza. Not bad!! Tak lupa juga garlic sauce nya. 
Walla ~~~~ u all should try !!
Creamy Mushroom Soup nyer pula memang mengasyikkan tatkala menikmatinya.... Cuma yang sedihnya...... mereka hanya menyediakan mushroom soup time lunch sahaja kalau tak salah Nina. Sebab masa malam tuu Nina ke sana teringin lah nak order then kata staff kat sana menu nie ada during  lunch hour ajer. So sad :(
Mushroom soup merupakan antara menu fav utama yang Nina akan order kalau makan kat any Pizza Restaurant's. Nina akan cecah soup nie bersama pizza.  Tapi kat Papa John's cecah garlic sauce memang sangat unik dan sedapp. Anak Nina siap minta tambah lagi.....
Ini lah sos pengganti cili sos dan sebelahnya yang berwarna kuning tuu adalah garlic sauce. Sedapppp !!!

Actually rasa doh pizza nya ada kelainan dan sedap! Tak tau macammana nak explain sebab rasanya orang yang biasa makan pizza yang arif akan kelainan rasa doh nya... Bila dah cuba tentu akan kata" a'ahh laaaa..... ada kelainan dan sedap!" 
memandai ajer  Nina nie kannnnn.. hehe . . . 

Tentang minuman nya pula, Nina suka kan Hot Chocolate nyer. Better taste dari any pizza restaurant's dan any kopitiam. Anak-anak Nina minum tak hingat .... asyik dok minta lagi dan lagi dan lagi...... Selain dari tu, Nina juga sukakan Latte nyer. Rasa yang light-light dan amat menepati citarasa Nina. Yelah..... sebab Nina yang minum tentu lah  ikut citarasa Nina.   
Hehhe .  . .


Ohh.. my latte ~~~~
Dari segi service layanan di Papa John's Pizza Time Square GOOD !! Kalau 5 bintang Nina akan beri mereka 4 setengah bintang. Mereka sentisa tersenyum, helpful dan friendly ... 
Setahu Nina di Time Square merupakan outlet yang pertama bertapak di Malaysia.
Antara menu yang sedap selain pizza, mushroom soup ialah pasta carbonara.

Ok laa .... lain kali Nina sambung lagi yea...






8 comments:

  1. Salam Nina. Kat Miri cuma ada Pizza Hut tu pun dah xsedap.... nampak sedap juga Papa John ni.

    ReplyDelete
  2. Wa'salam HomeKreation ...

    Alahai ciannyer ~~~~ Nanti bila datang KL boleh laha try Papa John's Pizza ;)

    ReplyDelete
  3. salam nina. Bundo bukan saja tak pernah makan piza ni. Nama pun tak pernah dengar. Nanti kalau ke times square ingin juga nak menerai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'salam Ibundo ...

      Sedapp tau Papa John's Pizza nie. Nanti dah try citer kat Nina yea ;)

      Delete
  4. ooooo...kat kl rupa2 nye...kat mana tu..kat mana..hehheh..mood jln2 cari makan x habis lagi ke nini...hehhehe

    ReplyDelete
  5. Sury ...

    yup, kat KL ajer. kat dalam Berjaya Time Square. Ground floor...
    Selamat bersantapan yea ;)

    ReplyDelete
  6. x jumpa lg Papa John kat sini...klu ada nti akak serbu..

    ReplyDelete
  7. salam nina.. suka gak makan kat sini tapi servis lambat sket..

    ReplyDelete