Posts

Showing posts with the label Info - Food Review

Jom sertai #YeosCharityChallenge dan menang RM1000 sempena Wajah Baru YEO's

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera Sapa suka minum air YEO’s  ?? Yeo’s - Nama yang tidak asing lagi buat kita semua sejak dari zaman kanak-kanak. Nina juga antara jutaan yang suka kan air keluaran Yeo’s. Paling Nina suka Teh Kundur, Laici dan Teh Ais Limau. Rangkaian lain - Krisantimun, Teh Hijau, Tebu dan Susu Soya juga punya standard rasa yang hebat juga.  Seiring dengan kualiti rasa yang tetap sama, pihak Yeo’s telah transfomasi wajah baru produk mereka. Peralihan zaman membentuk kita semakin matang begitu juga Yeo’s Malaysia.  Dari kiri : Tan Kai Hong, GM - 1st Vice President, Sales ; Lee Hon Seng, Senior Vice President Sales, Malaysia & Indonesia; Ong Chay Seng, Group Vice President , Yeo's Malaysia & Indonesia; Vincent Chui, 1st Vice President, Marketing Semalam 26hb November 2015 bertempat di Aloft KL Sental, berkonsepkan d esign wajah baru yang lebih moden dan segar di tampilkan.  Ianya berkonsepkan ‘Pelangi Hijau’ melambangkan Ke...

PRETZ N' BEANZ | Pretzel, Pizza dan Coffee yang memukau selera

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera, Sapa pernah makan Pretzel? Apa tuu.... Alaaa... Roti yang berpintal-pintal tuu... Tau tak? Cer ingat, pernah kann.. . . Kat mana? Pasti ada yang cakap pernah beli kat Makcik Anne  Itu jawapan yang standard. Mostly ramai yang pernah beli buatan Makcik Anne. Bohong laaa kalau bilang tak pernah kann..  acecehh~ Tak baik bohong, dosa! Buat penggemar roti pintal aka pretzel, meh sini Nina nak share kat mana nak pekena Pretzel yang terlajak gebus, lembut, syiokkk makan sampai boleh lupa orang kat sebelah. OOppss...!! Tak bermaksud pun PRETZ N' BEANZ CAFE Terletak di IPC Shopping Mall, Mutiara Damansara.  Kalau dari Ikano, betul-betul tepi pintu masuk ke IKEA dan bertentangan Starbuck.  Kalau pegi jalan-jalan di IKEA lepas kaunter bayaran, arah ke kanan dan terus aje pastu uolls akan nampak belah kanan Cafe ini. Ia menyajikan menu utama yang berasaskan dari doh pretzel yang amat lembut walaupun dah sejuk bersama coff...

Makan Malam di WARISAN AYAH 3Q STATION terbaik! Ehh .... Breakfast pun sedap kat sini.....

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera Kat mana nak makan malam yang best  dan sedap di Selayang? Hah...!! Hari ni Nina nak share satu tempat makan yang  menyediakan pelbagai menu yang akan membuatkan anda tetiba terlupa anda sedang diet.  #Ehh... sapa yang diet tuu?? Semestinya bukan Nina  hehee Warisan Ayah 3Q Station Buat warga Selayang, Rawang, Batu Caves, Kepong, Sg.Buloh, Taman Ehsan ( disini tempat jatuh lagi dikenang)   Oopsss...!!  Taman Melati, Sentul dan seangkatan sewaktu dengannya  Nina cadangkan anda cuba merasai dan nikmati pelbagai menu makan malam yang ada disini.  Kenapa ehh..?? Disini  menyajikan   30jenis Roti!!  Mak ooiii...... banyaknya!! Serius tak tipu..... Mmmm....    Bermula dari roti canai biasa hingga lah ke roti canai luar biasa. Roti sandwich yang bukan biasa-biasa pun ada.  Semuanya special gitu.  *** Sapa yang diet tak mau makan nasi??*** Meh sini pekena macam-...

MAHARAJA STEAMBOAT SELAYANG terbaik! Berpatutan, marvelous beb~

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera Steamboat. Hurmm… Agak lama juga Nina & family tak makan steamboat. Memandangkan Gang tak berapa nak makan nasi, Nina pun saje-saje malas nak masak lauk kengkonon nak ajak makan kat luar. Alasan jer tuuu  Ngada kann…~ hahaha So semalam Nina saje-saje ajak Gang makan dinner kat Maharaja Steamboat yang terletak di Selayang. Berhampiran Stadium Selayang. Kalau berdiri depan stadium, toleh kiri dah nampak signboard besar Maharaja Steamboat. (Colour putih berlogo bulat). Kami pernah makan sini beberapa bulan yang lalu. Masa tuu Food Review bersama sebahagian family besar #KelabBloggerBenAshaari . Natijah dari review tersebut - Nina kerap menerima banyak  call, sms, email dan whatsapp orang nak booking makan disana.  Dah kenapa plak bertalu call, whatsapp Nina ehh....??  Paling dasat masa bulan puasa yang lalu, boleh dikatakan setiap hari Nina terima call untuk booking. Puas laaa Nina explain yang Nina hanya bl...