Posts

Showing posts with the label Info - Tempat Best Cuti-Cuti Malaysia

RESORT AGROFARMSTAY MELAKA | Tempat best seminar/ team building / wedding

Image
Ehem ehemm… Lembaran baru di tahun 2016 Jika korang ada perancangan untuk bercuti atau mengadakan seminar/ bengkel/ family day/ team building atau hari kekeluargaan yang berkonsepkan suasana alam semulajadi, Nina nak cadangkan satu tempat yang best. Kawasan seluas 30 hektar yang penuh dengan kehijauan yang nyaman lagi penuh dengan serta ketenangan. Meh sini Nina nak share Baru-baru ni, Nina berpeluang turut serta dalam   Bengkel Fotografi Kelab Blogger Ben Ashaari yang bertempat di Resort AGROFarmStay @ Skill-Tech, Durian Tunggal, Melaka . Pertama kali sampai sini, hati Nina cukup teruja melihat suasana kehijauan yang nyaman dan udara yang segar bersih. Lanskap yang menarik bersama bunga-bunga mekar sana sini, dimeriahkan dengan kicauan burung yang menenangkan minda. Seolah berada di kampung halaman.. Chewah! Macam Nina ada kampung lak kann…hahaha (verangan tak sudah) Resort yang luas ini menyediakan 6 jenis penginapan.   1-. Villa - 14 katil 2-. Riv...

Makan Malam di WARISAN AYAH 3Q STATION terbaik! Ehh .... Breakfast pun sedap kat sini.....

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera Kat mana nak makan malam yang best  dan sedap di Selayang? Hah...!! Hari ni Nina nak share satu tempat makan yang  menyediakan pelbagai menu yang akan membuatkan anda tetiba terlupa anda sedang diet.  #Ehh... sapa yang diet tuu?? Semestinya bukan Nina  hehee Warisan Ayah 3Q Station Buat warga Selayang, Rawang, Batu Caves, Kepong, Sg.Buloh, Taman Ehsan ( disini tempat jatuh lagi dikenang)   Oopsss...!!  Taman Melati, Sentul dan seangkatan sewaktu dengannya  Nina cadangkan anda cuba merasai dan nikmati pelbagai menu makan malam yang ada disini.  Kenapa ehh..?? Disini  menyajikan   30jenis Roti!!  Mak ooiii...... banyaknya!! Serius tak tipu..... Mmmm....    Bermula dari roti canai biasa hingga lah ke roti canai luar biasa. Roti sandwich yang bukan biasa-biasa pun ada.  Semuanya special gitu.  *** Sapa yang diet tak mau makan nasi??*** Meh sini pekena macam-...

Ikan Patin Tempoyak Terbaik di GO'BANG MAJU PATIN TEMPOYAK TEMERLOH

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera, Temerloh - Bandar Ikan Patin Bertepatan dengan slogan bandar Temerloh. Ikan Patin merupakan trademark buat penduduk di Temerloh. Kalau dah jejak ke sini aktiviti jalan-jalan cari makan tentu ada kann....?? Amatlah rugi andai tak merasai Ikan Patin Masak Tempoyak di Go'Bang Maju Patin Tempoyak. Sabtu lalu, Nina ke Temerloh ziarah adek ipar Nina. Pastu singgah tempat wajib kami - GO'BANG MAJU IKAN PATIN TEMPOYAK TEMERLOH. Terletak di tepi jalan arah ke Bera. Betul-betul depan traffic light dah nampak. Bersebelahan dengan stesen minyak Petron Temerloh. Kot tak reti, waze aje ...pasti jumpa. .. Ruangan makan di sini juga lebih luas. Sekarang berkonsepkan layan diri. Pelanggan hanya perlu ambik sendiri lauk-pauk yang telah disediakan dalam mangkuk dan piring.  Banyak pilihan lauk pauk yang menarik tertarik.  Antaranya telur masak lemak, daging masak kicap, sayur terung berlada, ketam masak lemak, udang galah ma...

Masakan Panas Authentic Melayu Sedap kat Seksyen 10, Shah Alam : HOT PINDANG KITCHEN ... Recommended

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera.. Ke mana uolls cuti 1Malaysia ni? Jalan-jalan santai keluar bersama keluarga ke hanya dok terperap kat rumah? Hari ni dapur Nina cuti untuk lunch. Sekali sekala teringin nak makan kat luar lak.... Tapi . . . .  Nina nak masakan yang panas dari dapur, masakan melayu yang penuh rasa keaslian, ruang dan suasana yang selesa bersama anak-anak, pekerja yang friendly dan yang utama harganya berpatutan dengan kualiti kesedapannya.... Cerewet plak Nina nie kann~ memang punnnn !  hehee . . . . Hhurmm..... ada ker? Ada . . . .!! Buat warga Shah Alam khususnya, Nina nak share sebuah  restoran yang menepati citarasa Nina seperti yang Nina maklumkan di atas tadi. .. Kat mana tuuu...?? Di Hot Pindang Kitchen, Seksyen 10 Shah Alam Alhamdulillah.... Tadi  16/9/15  - sekitar 12pm  Nina dan family #KelabBloggerBenAshaari seramai lebih kurang 16orang blogger telah diundang untuk bersama-sama menikmati saj...