Kueh Dangai.. kueh paling ringkas dan mudah. Sedap lak tuu... Jatuh cinta dibuatnya~
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera Sapa pernah makan kueh Dangai? Bunyi macam pelik kan? Actually Nina pun 1st time dengar nama kueh ni dan 1st time makan last week Saturday masa kenduri sambut Ramadhan kat rumah my Mak Anjang. 1st time tengok kueh ni tak apa yang menarik pun. Warna putih aje dan sikit keperangan kat bawah dan atas. Nampak ada kelapa parut. Hati terusik meronta nak merasa ..... Sedap ke? Gigitan pertama >>>>>> Mmm..... Lemak manis! Not bad Gigitan kedua >>>>>>>> Waduh! Sedap seyh..... Terasa kelembutan kekenyalan chewy tepung pulut. Memang sedap! Lemak manis kelapa parut. Aduyai , jatuh cinta tetiba! Oouchh~ Makan makan makan makan..... #eehh dah banyak Nina belasah rupanya. MasyaAllah.... Buruk perangai. Fuh fuh fuhhh.... Gi jejauh sifat syaitonnirrajimmm~ Hahahaa.... !! Tak sedar yang Nina berada kat kenduri -ramai orang! Oopsss!! Nasib baik sedar diri, kalau tak mau Nina dah kasi licin kueh Dangai ya...