Posts

Showing posts with the label Info - Semasa

RESORT AGROFARMSTAY MELAKA | Tempat best seminar/ team building / wedding

Image
Ehem ehemm… Lembaran baru di tahun 2016 Jika korang ada perancangan untuk bercuti atau mengadakan seminar/ bengkel/ family day/ team building atau hari kekeluargaan yang berkonsepkan suasana alam semulajadi, Nina nak cadangkan satu tempat yang best. Kawasan seluas 30 hektar yang penuh dengan kehijauan yang nyaman lagi penuh dengan serta ketenangan. Meh sini Nina nak share Baru-baru ni, Nina berpeluang turut serta dalam   Bengkel Fotografi Kelab Blogger Ben Ashaari yang bertempat di Resort AGROFarmStay @ Skill-Tech, Durian Tunggal, Melaka . Pertama kali sampai sini, hati Nina cukup teruja melihat suasana kehijauan yang nyaman dan udara yang segar bersih. Lanskap yang menarik bersama bunga-bunga mekar sana sini, dimeriahkan dengan kicauan burung yang menenangkan minda. Seolah berada di kampung halaman.. Chewah! Macam Nina ada kampung lak kann…hahaha (verangan tak sudah) Resort yang luas ini menyediakan 6 jenis penginapan.   1-. Villa - 14 katil 2-. Riv...

Telekung budak murah, selesa & cantik di IEM Creation

Image
As'salamualaikum ... Telekung kanak-kanak antara yang sukar didapati di pasaran. Terutama sekali jika inginkan mutu kualiti kain yang bersesuaian dengan suhu cuaca kita.  Maklumlah kanak-kanak ni pun ada cerewetnya juga.  Panas tak mau pakai, kain keras tak selesa, kalau yang nipis ringan memang selesa tapi nanti dok berterbangan masa solat dek kena hembusan kipas. Kang tetiba dia buat persembahan ala lagu tadika lak, fly fly terbang melayang rama-rama yang indah...  Hah! Ayooo tak tahu, anak sapa lah tuu Imaginasi depa kan di luar batasan dan kreatif. Nak solat lain lak jadi nya... Kannn......?? Hahahaa . . . Meh Nina share telekung untuk kanak-kanak yang menepati syariat dan selesa buat anak kita. Kain yang lembut, tidak berat atau ringan sangat, cantik jatuh ke bawah. Kalau nak tahu, Yana paling cerewet orangnya. Risau tuggu komen dia.. Lepas dia sarung telekung Safiya Iem Creation "Mama, selesa laaa, Yana suka!" Alhamdulillah syu...

Jom sertai #YeosCharityChallenge dan menang RM1000 sempena Wajah Baru YEO's

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera Sapa suka minum air YEO’s  ?? Yeo’s - Nama yang tidak asing lagi buat kita semua sejak dari zaman kanak-kanak. Nina juga antara jutaan yang suka kan air keluaran Yeo’s. Paling Nina suka Teh Kundur, Laici dan Teh Ais Limau. Rangkaian lain - Krisantimun, Teh Hijau, Tebu dan Susu Soya juga punya standard rasa yang hebat juga.  Seiring dengan kualiti rasa yang tetap sama, pihak Yeo’s telah transfomasi wajah baru produk mereka. Peralihan zaman membentuk kita semakin matang begitu juga Yeo’s Malaysia.  Dari kiri : Tan Kai Hong, GM - 1st Vice President, Sales ; Lee Hon Seng, Senior Vice President Sales, Malaysia & Indonesia; Ong Chay Seng, Group Vice President , Yeo's Malaysia & Indonesia; Vincent Chui, 1st Vice President, Marketing Semalam 26hb November 2015 bertempat di Aloft KL Sental, berkonsepkan d esign wajah baru yang lebih moden dan segar di tampilkan.  Ianya berkonsepkan ‘Pelangi Hijau’ melambangkan Ke...

Minyak Zaiton untuk masak... Boleh ke?

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera Meh rapat dekat sini kengkawan Nina yang tersayang..  Minyak apa yang uolls biasa guna untuk masak dan minyak apa pula untuk dressing salad? Sapa pernah guna minyak ini? Minyak Zaiton. Sapa lak Zaiton ni...? Bukan Zaiton Sameon atau Zaiton mata air Sudin dalam Seniman Bujang Lapok. Dok ketuk botol kicap sama botol cuka.  #ehh... Lebey sudaaa melalut. Hehee.... Minyak Zaiton aka nama omputeh nya Olive Oil. (Gambar bawah ni kalau tak kenal) Sekadar perkongsian ilmu berkaitan Olive oil... Selama ini kita memasak guna olive oil yang tak sesuai untuk memasak... Laaa... Iyer ke? Alamak...!! Alhamdulillah, baru-baru ni Nina terbaca satu artikel tentang Olive Oil.  Minyak zaitun mempunyai komposisi kimia yang unik. Sebab itu ianya dibahagikan kepada 3 jenis minyak zaitun utama iaitu,  Extra Virgin Olive Oil (EVOO), Virgin olive oil (VOO)  Based Olive Oil (BOO). Yang boleh ditelan se...

5 Rahsia INTEEMOR yang anda harus tahu

Image
As'salamulaikum dan Salam Sejahtera Apa khabar kengkawan? Nina doakan agar semuanya sihat walafiat hendaknya.. Nina?  Alhamdulillah Nina sihat dan semanjak dua menjak ni terasa badan semakin cergas, sihat, bertenaga dan bersemangat lagi yakin. Tetiba lak terasa macam cantik jerr, macam comel jerr!! macam cantik jerr, macam comel jerr~     buang tebiat ke hapa ni Nina hari ni??   hahaa... Bukan mode verangan atau perasan cantik. Cuma nak share hakikat hakiki yang azali apa yang telah Nina alami dan lalui. (lebih kurang sebulan ni)  Bak dialog P.Ramlee "ini bukan cobaan, ini betul-betul" hehee . . . . dah start lah tuu  erkk~ Ok, mai dekat sikit naaa Nina nak habaq kat hangpa satu rahsia Awat tetiba slang Mok Cun  #eehh... Nina seronok nak share kat uolls, kan baru-baru ni Nina ada share kat Instagram   @Nina.Mirza   follow naaa  Nina ada post gambar Nina try satu produk untuk kewanitaan yang boleh jaga dalama...

Makan Malam di WARISAN AYAH 3Q STATION terbaik! Ehh .... Breakfast pun sedap kat sini.....

Image
As'salamualaikum dan Salam Sejahtera Kat mana nak makan malam yang best  dan sedap di Selayang? Hah...!! Hari ni Nina nak share satu tempat makan yang  menyediakan pelbagai menu yang akan membuatkan anda tetiba terlupa anda sedang diet.  #Ehh... sapa yang diet tuu?? Semestinya bukan Nina  hehee Warisan Ayah 3Q Station Buat warga Selayang, Rawang, Batu Caves, Kepong, Sg.Buloh, Taman Ehsan ( disini tempat jatuh lagi dikenang)   Oopsss...!!  Taman Melati, Sentul dan seangkatan sewaktu dengannya  Nina cadangkan anda cuba merasai dan nikmati pelbagai menu makan malam yang ada disini.  Kenapa ehh..?? Disini  menyajikan   30jenis Roti!!  Mak ooiii...... banyaknya!! Serius tak tipu..... Mmmm....    Bermula dari roti canai biasa hingga lah ke roti canai luar biasa. Roti sandwich yang bukan biasa-biasa pun ada.  Semuanya special gitu.  *** Sapa yang diet tak mau makan nasi??*** Meh sini pekena macam-...