Muffin Coklat

As'salam .... dan Salam Sejahtera ...

Apa khabar? Moga-moga semuanya sihat sejahtera disamping family tersayang. GONG XI FA CHAI buat kaum Chinese dan seluruh yang menyambutnya.  Berdentam dentum bunyi mercun semalam. Terasa macam sedang berada di peperangan lak.. Bom atom menyerang !!! Sembunyi, sembunyi selamatkan diri ~~~~ Hehee .... Meriah sungguh! Anak-anak Nina suka benar dapat tengok sana-sini bunga api yang cantik-cantik. Bertuahnya kita dok kat bumi Malaysia yang aman damai lagi indah. Apatah lagi bersama rakyat 1Malaysia yang berbilang kaum dan agama. Banyak perayaan dan banyak 'coti-coti Malaysia' :)

Cuti-cuti Malaysia datang lagi. Kemana tuu .....? Hargailah saat-saat yang ada dan manfaatkan masa terindah bersama family tersayang sebaik-baiknya. Buat Nina pula, hari nie baru dapat memulakan cuti-cuti Malaysia. Semalam Nina ada urusan yang amat penting yang perlu dilaksanakan. Nak buat macammana, dah jadi sebahagian dari tanggungjawab. 
Alhamdulillah,  segala debaran 'dup dap dup dap' telah pun selesai semalam.  (Bulan akan datang ada lagiii~~~~~ Huhuuuu....) Anyway, Nina telah mencuba apa yang terbaik. Moga-moga mendapat result yang baik juga. Amin :)

Pepagi nie Nina nak share menu kegemaran anak-anak. Yang paling minat adalah 'mamanya' sebab ada chocolate. Hehee ..... (malu lak nak mengaku sendiri) Hahaa ....
Thanks Izah Daut atas resepi beliau yang mudah, cepat dan sedap. Banyak kali buat pun tak akan jemu punya laaaa... Baru kali nie dapat snap picture dan share bersama kawan-kawan yang lain.
Moh ler kita tengok resepi nyerr ....



MUFFIN COKLAT
sumber: Izah Daut

Bahan-bahannya:

Bahan A
2 cawan tepung
1 cawan serbuk koko
2 sudu kecil baking powder
2 sudu kecil soda bikarbonate
3 sudu teh nescafe (Nina tak letak punn , tak der stok nescafe kat rumah)
sedikit garam

Bahan B
2 cawan gula kastor
1 cawan minyak masak
1 cawan susu cair (atau susu segar)
3 biji telur
1-2 sb oren sunquick (optional)

Bahan C
3/4 cawan air panas (Nina kurangkan 1/2 cawan ajer)

Cara-caranya


Selamat mencuba !!





Labels: ,